چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مرداد ماه 1399

مطالب مطالب و مطالب

مزاياي داشتن وب سايت براي كسب و كارهاي مختلف چيست؟

۳۸ بازديد

امروزه بيشتر مصرف‌كنندگان براي جستجوي محصولات يا خدمات مورد نياز خود از اينترنت استفاده مي‌كنند. كسب‌وكار كوچك شما با يك وب‌سايت، اعتبار زيادي كسب مي‌كند. بدون چنين امكاني، مشتريان بالقوه به سمت رقبايي كه حرفه‌ي شما را دنبال مي‌كند كشيده خواهند شد. اگر در حال‌حاضر وب‌سايتي داريد، با يك باز طراحي مجدد قادر خواهيد بود تا كسب‌وكار خود را با يك تصوير حرفه‌اي به كابران خود نشان دهيد كه اعتماد بيشتري را براي شما جلب مي‌كند. از آن جايي كه شما ويتريني براي تبليغ محصولات يا خدمات خود نداريد وجود يك وب‌سايت به طور خاص براي شما مفيد خواهد بود.

در آگوست سال 2017 (مرداد 96) ، 26 سال شد كه اولين صفحه وب سايت وارد دنياي آنلاين گشت.باور اين موضوع بسيار مشكل است دنياي اينترنت از آن سال به بعد به شكل عجيبي در حال رشد بوده است و به نظر مي رسد اين رشد تا ابد ادامه پيدا خواهد كرد.بيش از يك ميليار دامنه (Domain) ثبت شده گواهي بر اين رشد فزاينده است.

البته واقعيت ديگري نيز وجود دارد و آن اين است كه از ميليون ها وب سايت و دامنه ثبت شده تنها حدود يك چهارم آن ها به معناي واقعي فعال هستند.باقي آنها دامنه هاي "پارك شده" محسوب مي شوند كه فعاليتي ندارند.در ميان اين 250 ميليون وب سايت فعال، تنها تعداد محدودي، ترافيك و بازديد روزانه دريافت مي كنند.بنابراين فضاي رقابت همچنان براي وب سايت هاي جديد كه به دنبال فعاليت در اينترنت هستند به شكل قابل قبولي وجود دارد.

طراحي سايت در كرج

بسياري از مشاغل كوچك هنوز از فضاي اينترنت براي توسعه كسب وكار خود استفاده نمي كنند.در واقع طبق تحقيقاتي كه در آمريكا انجام شده 49% مشاغل كوچك اصلا وب سايت ندارند اين آمار مطمئنا در ايران بسيار بيشتر از اين  مي باشد.

براي مثال در تحقيقات به عمل آمده ، كانادايي ها حدود 36.3 ساعت از ماه را صرف جستجو و در اينترنت مي كنند ( روزي كمي بيش از يك ساعت ) و اين عدد در ميان كاربران آمريكايي حدود 35.2 ساعت است.

جالب است بدانيد هرچند آمار دقيقي در دست نيست اما اين اعداد و ارقام در ايران بسيار بالاتر است.در برخي از بررسي ها ميانگين حضور كاربران ايراني در فضاي مجازي (وب سايت ها، جستجو و شبكه هاي اجتماعي) روزانه بين 5 تا 9 ساعت تخمين زده شده كه بسيار بالا به نظر مي رسد.

بيش از 40 ميليون كاربر اينترنت در ايران وجود دارد كه عدد بسيار بالايي محسوب مي شود.بنابراين دنياي مجازي بدليل ويژگي هايي كه دارد پتانسيل بسياربالايي جهت بازاريابي در خود نهفته است.به عقيده تقريبا تمام كارشناسانِ بازاريابي، فضاي مجازي بزرگترين و قوي ترين بستر براي افزايش فروش و بازاريابي در تمام طول تاريخ بشر محسوب مي شود.

افراد زيادي هستند كه تجارت هاي گوناگوني را مديريت ميكنند ، مدير شركت هستند، خدمات قابل ارائه دارند، محصول و …. ولي شايد كمتر از نيمي از اين متخصصان كه در حوزه هاي مختلف داراي سخني براي گفتن هستند داراي يك وب سايت هستند. بسياري از اين صاحبان مشاغل ديدي از تاثير داشتن يك وب سايت براي تجارت خود ندارد. بسياري از آنها با فرض بر اينكه داشتن يك وب سايت نيازمند افراد بسيار متخصص ميباشد به دنبال آن نيستند و بسياري افراد نيز نيازي به اين نمي بينند كه سايت داشته باشند. البته در اين ميان صاحبان مشاغل زيادي هم هستند كه در اين ديدگاه هستند كه با وجود كسب و كار مناسب و رونقي كه در تجارت خود دارند، ديگر نيازي به وب سايت ندارد! و يا به العكس، هستند افرادي كه با وجود داشتند حرفه و صنعت مناسب هميشه به شما اين پاسخ را خواهند داد: كسب و كار بنده در دنياي واقعي هم رونقي ندارد حالا براي اين كسب و كار كم رونق ديگر چه نيازي به وب سايت دارم؟!

طراحي سايت شركتي در كرج

يكي از مشكلاتي كه بيشتر كسب و كارها با آن مواجه اند اين است كه مخاطبين هدف با برند و مجموعه آنها آشنا نيستند، در حاليكه سوابق خوب و تيم حرفه اي دارند و  خدمات و محصولات مناسبي عرضه مي كنند. اولين مرحله در بازاريابي و فروش معرفي مجموعه خود به مشتريان هدف است.

در ادامه اين مطلب 7 مورد از مزيت هاي داشتن وب سايت براي كسب و كارهاي مختلف بيان شده است.

۱- اطلاع رساني

افراد به صورت آنلاين و در هر مكاني با برند، محصولات و خدمات شما آشنا مي شوند. با داشتن يك وب سايت مي توانيد مجموعه، محصولات و خدمات خود را معرفي نماييد. اين گونه هر شخصي در هر مكاني و در هر زماني مي تواند به اطلاعات مجموعه شما دسترسي داشته باشد. رقباي شما در حال حاضر يك وب سايت دارند يا به زودي يك وب سايت راه اندازي مي نمايند. اين را در نظر بگيريد كه رقباي شما با داشتن وب سايت سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص داده اند يا خواهند داد. اگر شما يك وب سايت حرفه اي متناسب با نياز مشتريان داشته باشيد مي توانيد سهم بازار خوبي نسبت به رقبا به دست آوريد.

۲- جذب مشتري

تعداد مشتريان آنلاين خود را افزايش دهيد. ابتدا به آمار خريد اينترنتي ايران مي پردازيم. در سال ۱۳۹۶ مطابق با آمار اعلامي شاپرك، ۱۳۸ هزار ميليارد تومان تراكنش آنلاين از طريق درگاه هاي اينترنتي پرداخت شده است. اين در حالي است كه حجم بالايي از خريدهاي اينترنتي به صورت پرداخت در محل است و در اين تراكنش ها حساب نشده است.

پس با داشتن وب سايت مي توانيد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاين بفروشيد. همچنين ممكن است فرد از طريق وب سايت با مجموعه شما اشنا شده و به صورت حضوري محصولات شما را خريده يا از خدمات شما استفاده نمايد.

۳- جلب اعتماد مشتريان

اعتماد سازي و بالا بردن اعتبار شركت شما. با كمك وب سايت مي توانيد فرآيند اعتمادسازي را بسيار قوي تر و راحت تر از قبل انجام دهيد. ايجاد حس اطمينان نسبت به محصولات و خدمات شما. اطمينان سازي در مورد محصولات و خدمات، معمولا يكي از كارهاي مشكل و زمان گير است. با وب سايت مي توان اين فرآيند را آسان كرد و سرعت بخشيد.

4- يك وب‌سايت باعث مي‌شود تا بازار گسترده‌تري را هدف قرار دهيد.

آيا شما هم تصميم داريد تا محصولات يا خدمات خود را در اختيار مشتريان خود قرار دهيد؟ بايد بگوييم كه وب‌سايت شما، مكان مناسبي را براي فروش محصولات و سرويس‌هاي شما فراهم مي‌كند. چنانچه يك خرده فروش هستيد، يك وب‌سايت تجارت الكترونيك (e-Commerce) مكان عالي براي فروش محصولات شما در يك بازار بزرگ‌تر است. حتي شما مي‌توانيد خدمات خود را در سطح جهاني ارائه كنيد.

طراحي سايت فروشگاهي در كرج

آيا فكر مي‌كنيد كه نمي‌توانيد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاين به فروش برسانيد؟ فراموش نكنيد، حتي اتومبيل‌ها و خانه‌ها هم ديگر به شكل آنلاين فروخته مي‌شوند! پس چرا وب‌سايت و كسب‌و كار آنلاين خود را نداشته باشيد؟

5- صرفه‌جويي در وقت

ارائه اطلاعات به مشتريان چه با تلفن، چه به صورت رو در رو، در يك بروشور و يا در ايميل زمان زيادي را صرف مي‌كند. با يك فروشگاه آنلاين مي‌توانيد اطلاعات زيادي در مورد محصولات و خدمات‌تان ارائه دهيد. هنگامي كه وب‌سايت شما بالا و در حال اجرا است، براي مشتريان نامحدودي در دسترس خواهد بود و در زمان شما صرفه‌جويي مي كند. به راستي كه وقت طلاست!

۶- ارتباط با مشتريان قبلي

ارتباط موثر با مشتريان قبلي و بالا بردن احتمال فروش مجدد. شما با ارتباط موثر داشتن با مشتريان قبلي از طريق وب سايت مي توانيد محصولات و خدمات بيشتري به آنها بفروشيد. تبديل مشتريان قبلي به مروجان شما. با برنامه ريزي درست براي مشتريان قبلي مي توان آنها را به مروجين و معرفي كننده كسب و كار تبديل نمود.

7- افزايش خدمات به مشتريان

شايد شما تمايل داشته باشيد تا محصولاتي كه دوستدار محيط زيست هستند را به فروش برسانيد و در همين راستا تصميم داريد تا نكاتي در مورد چگونگي و نحوه بازيافت اين محصولات به اشتراك بگذاريد و يا شايد يك حسابدار هستيد و مي‌خواهيد به مشتريان خود در مورد ساده‌سازي و ساماندهي تكنيك‌هاي حسابداري مشاوره دهيد. با وارد كردن يك صفحه پرسش و پاسخ (FAQ)، اضافه كردن مقالات يا آپلود خبرنامه براي پاسخ دادن به تمام سوالات مشتريان خود، مي‌توانيد آن ها را بروز نگه داريد.

ما در سايار رايانه آماده‌ايم تا براي كسب و كار شما يك وب سايت منحصر به فرد با قابليت‌هاي ويژه طراحي كنيم. براي اطلاع از هزينه و قيمت طراحي سايت با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.