شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي

۹ بازديد

در دنياي امروز و آنلاين شدن اكثر كارها حتي كارهاي اداري و بانكي بهتر آن است كه كسب و كار خود را به روز نگه داريم و با پيشرفت روش هاي كسب درآمد پيشرفت كنيم تا فراموش نشويم.

طراحي سايت فروشگاهي داراي مزاياي بسياري دارد كه از جمله ويژگي هاي طراحي سايت فروشگاه آنلاين اين است كه شما مي توانيد در كنار كسب و كار خود به فروش محصولاتتان در سايتتان نيز بپردازيد و يا روشي ديگر اينكه در سايتتان محصولات مجزا و متفاوتي را به فروش برسانيد.

امروزه بسياري از صاحبان كسب و كار داراي مكاني براي فروش محصولات خود نيستند . بلكه صرفا فعاليت مجازي داشته و محصولات و يا خدمات خود را تنها از طريق اينترنت عرضه مي نمايند. اين به اين معني است كه براي راه اندازي كسب و كار و كسب درآمد حتما لازم نيست مكان يا مغازه اي براي ارائه محصولات و خدمات خود به مشتريانتان داشته باشيد.

از مزاياي طراحي سايت فروشگاهي در ادامه صحبت خواهيم كرد اما در نظر داشته باشيد كه سايت فروشگاهي مزاياي بسياري براي شما خواهد داشت اما به شرط آنكه اعتماد مشتري را با ارائه بهترين خدمات و بهترين كيفيت بتوانيد به دست آوريد.

مزيت هاي فروشگاه اينترنتي

  • سايت فروشگاهي باعث جذب مشتريان بيشتر
  • استفاده از مزاياي فروشگاه آنلاين با عرضه بر مبناي تقاضا
  • استفاده از مزاياي فروشگاه انلاين با حذف هزينه‌هاي خريد و اجاره
  • فروشگاهي هميشه باز و در دسترس
  • بدون نياز به مكان
  • كاهش هزينه بازاريابي با هدف گيري بهتر
  • گسترش گستره جغرافيايي

1-سايت فروشگاهي باعث جذب مشتريان بيشتر

راه‌اندازي يك فروشگاه اينترنتي به دليل دسترسي آسان و راحت آن، سبب نگهداري هرچه بيشتر مشتريان وفادار و قديمي مي شود. از طرف ديگر، يك فروشگاه اينترنتي از هر نقطه دنيا براي همگان قابل دسترس خواهد بود. اگر بتوانيد براي سفارش هاي دورتر يعني خارج از شهر يا كشورتان امكاني براي ارسال فراهم سازيد تا سفارشات مشتري راحت به دستشان برسد آنگاه:

  1. مشتريان قديمي شما كه از محل سكونت سابق خود نقل مكان كرده اند، همچنان امكان خريد از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتريان جديدي از مناطق دورتر خواهيد يافت و و مشتريان شما روز به روز افزايش خواهند يافت.

اين مورد يكي از مهمترين و قابل توجه ترين مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي است.

پيشنهاد ويژه: سئو چيست

2-استفاده از مزاياي فروشگاه آنلاين با عرضه بر مبناي تقاضا

خريداران با مراجعه به يك فروشگاه فيزيكي، توقع مشاهده محصولات و بررسي آنها را خواهند داشت. هرچند ممكن است مراجعه كننده كالا را بخرد يا به هر دليلي اعم از قيمت، مقايسه با كالاي ديگر و… از خريد آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستيد موجودي مناسبي از كالاهاي قابل ارائه، با ميزان تقاضاي نامشخص داشته باشيد.

براي يك فروشگاه آنلاين، لازم است تصوير و كاتالوگ مناسبي براي هر محصول ارائه شود اينگونه مشتريان با اعتماد بيشتري محصول را سفارش خواهند داد و همينطور كاتالوگ و اطلاعات آن باعث مي شود تا مشتري اطلاعات بيشتري از كالا هاي موجود شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نياز خود را سفارش دهد.

البته فروشنده بايد براي رضايت مشتري اين مورد را در نظر بگيريد كه، امكان تامين كالا براي سفارش‌هاي ايجاد شده را دارد يا خير، در غير اينصورت كالا را از منوي محصولات حذف كند يا اتمام موجودي را، اعلام نمايد.

3-استفاده از مزاياي فروشگاه انلاين با حذف هزينه‌هاي خريد و اجاره

گسب كار در مغازه يا فروشگاه يا شركت همواره با هزينه‌هاي تهيه يا اجاره، نگهداري، تعميرات، ماليات و… همراه خواهد بود.  علاوه بر هزينه هاي اجاره و پول براي مكان هزينه‌هاي نگهداري از ساختمان و نياز به نيروهاي انساني بيشتر نيز، از هزينه هاي ديگر كسب و كار غير آنلاين است.

هزينه ديگري كه براي مغازه و مكان كسب و كار صرف ميشود زمان هايي است كه براي مناسبت‌هاي گوناگون، حراج‌هاي ويژه يا تغيير فصل، نيازمند تغيير دكور فروشگاه باشيد هزينه‌هاي قابل توجهي براي ابزار، وسايل و نيروي كار بوجود خواهند آمد.

در مقابل، در صورت راه‌اندازي يك وب سايت براي فروشگاه اينترنتي خود با يك طراحي سايت مناسب و كارآمد، بخش زيادي از هزينه‌هاي نام برده، با استفاده از مزاياي فروشگاه اينترنتي كاهش خواهد يافت.

به اين نكته توجه داشته باشيد كه شايد در ابتداي فعاليت هزينه‌ي بالايي براي طراحي يك سايت بهينه بپردازيد، يا در طي فعاليت مستلزم پرداخت هزينه سالانه خريد هاست و دامين باشيد و يا موضوع پرداخت ماليات همچنان براي شما ايجاد چالش كند. اما چنانچه طراحي متناسبي را در نظر گرفته باشيد، نيروي كار بسيار كمتري نياز خواهيد داشت.

و همينطور در رويدادهاي مهم ساليانه ،براي اعلام تخفيف يا مسابقه و غيره، تنها افزودن يك صفحه جديد به طراحي وب سايت كافيست و نياز به صرف هزينه بيشتر نيست.

4-فروشگاهي هميشه باز و در دسترس

همانطور كه مي‌دانيد طبق قوانين دولتي مالكان مكان هاي فروشگاه‌هاي، بسته به نوع فعاليت خود موظف به تعطيلي فروشگاه در ساعتي مقرر خواهند بود. يعني كسب و كاري كه در مغازه ها صورت ميگيرند براي كسب و كار محدود به بازه زماني خاصي هستند و از يك ساعتي به بعد حق خريدو فروش ندارند اما از مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي اين است شما براي فعاليت و خريدو فروش محدود به زمان نيستيد و اين فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت روز باز است و ميتواند به فعاليت خود ادامه دهد.

5-بدون نياز به مكان

به طور كلي راه اندازي يك فروشگاه مجازي ارزان تر از راه اندازي و اجراي يك فروشگاه فيزيكي مي باشد. از ديگر مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي اين است كه نياز به مكان ندارد و حتي در منزل هم مي توان به فروش محصولات پرداخت .

6-كاهش هزينه بازاريابي با هدف گيري بهتر

راه اندازي سايت فروشگاهي مي تواند بهتر از ساير رسانه هاي معمول مشتريان را از محصولات و خدمات مطلع كرده و مورد هدف قرار دهد . زيرا مسلما جذب فردي كه در اينترنت به دنبال محصول مي گردد و خواسته او با هدف كاري شما يكي است بهتر از فردي است كه تا به حال متوجه محصول يا خدمات شما نبوده يا اصلا نيازي نداشته است.

7-گسترش گستره جغرافيايي

داشتن يك مكان فروشگاهي قطعا مشترياني از محله خود و يا محله هاي اطراف خواهد داشت . يك كسب و كار محلي با طراحي سايت فروشگاهي  مي تواند محصولات خود را  در سراسر كشور و يا بسته به محصول، در سطح بين المللي، به فروش برساند  و اين امر فقط از طريق داشتن يك استراتژي تجارت الكترونيك امكان پذير مي باشد. اين از مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي است كه شما ميتوانيد محصول خود را به تمام كشور معرفي كرده به فروش رسانيد و يا حتي صادر كنيد.

با توجه به مزاياي داشتن يك سايت فروشگاهي كه گفته شد با يك بررسي و كمي تامل درميابيم كه براي پيشرفت در كسب وكار خود بهتر است كه با روش هاي روز طراحي سايت سايار همسو شويم در غير اينصورت طولي نميكشد تا فراموش شويم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد