یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

۹ مرحله تا يك بازاريابي اينستاگرام حرفه اي

۸ بازديد

اينستاگرام به عنوان بستري جديد براي برند‌ها مكاني ايده‌آل براي ارتقا مشاغل، دستيابي به مشتريان جديد و جذب مخاطب مي‌باشد. داشتن يك استراتژي كلي محتوا در اينستاگرام امري اساسي است. اما گاهي اوقات مي‌خواهيد كه تلاش‌هاي ديگري نيز براي رسيدن به يك هدف مهم انجام دهيد. اينجاست كه كمپين بازاريابي اينستاگرام وارد كار مي‌شود.

در طول اجراي كمپين بازاريابي اينستاگرام، شما سعي مي‌كنيد كه در طول زماني مشخص به يك هدف خاص برسيد. تمام محتوا كمپين شما روي يك هدف واحد كه خاص و قابل اندازه گيري مي‌باشد متمركز و تنظيم شده است. اگر استراتژي اينستاگرام را به يك دو ماراتن آهسته و پايدار تشبيه كنيم، مي‌توانيم بگوييم كه كمپين‌ها مانند سرعت آن هستند.

كمپين‌ها در مدت زمان كوتاه‌تر و استفاده از انرژي بيشتر باعث مي‌شوند كه سريع نتيجه بگيريد.  براي ارائه محصولي جديد، با مشتريان جديد ارتباط برقرار كنيد و يا برند خود را در ميان افراد محبوب‌تر كنيد. به ياد داشته باشيد كه يك كمپين اينستاگرام مي‌تواند در دستيابي به هدفتان تا زماني كه خود را براي موفقيت آماده كنيد به شما كمك كند.  در اين پست، انواع مختلف كمپين‌هاي بازاريابي اينستاگرام و نكاتي براي ايجاد يك كمپين موثر را به شما معرفي مي‌كنيم.

مديريت اينستاگرام

انواع كمپين‌هاي بازاريابي اينستاگرام

دسته بندي‌هاي متنوعي از كمپين‌هاي بازاريابي اينستاگرام وجود دارد كه هر يك از آن‌ها براي اهداف و تاكتيك‌هاي مختلف بهينه شده‌اند. در اينجا برخي از رايج‌ترين‌ كمپين‌ها را به شما معرفي مي‌كنيم تا باعث ايجاد ايده‌اي براي شروع برنامه ريزي‌ در ذهنتان باشد.

كمپين هوشيارانه

در طول اين كمپين شما در تلاش هستيد كه شركت، محصولات و خدمات خود را بيشتر به افراد نشان دهيد. اين كمپين براي برندهاي تازه‌كار يا افرادي كه مي‌خواهند با مخاطبان جديد ارتباط برقرار كنند، مي‌تواند كمپيني براي نشان دادن چيزهاي متفاوت، هيجان‌انگيز و استثنايي در مورد برندتان باشد.

زيرا اينستاگرام سكويي است كه كاربران در آن به دنبال كشف و دنبال كردن بسياري از برندها مي‌باشند و جالب است بدانيد كه حداقل ۸۰ درصد از كاربران يك شركت را دنبال مي‌كنند، و اينجا يك بستر طبيعي براي ايجاد كمپين هوشيارانه شما مي‌باشد. اينكه مطالب خود را در مقابل چشمان كاربران اينستاگرام قرار دهيد بسيار ارزشمند است. به اين خاطر كه ۷۵ درصد از كاربران پس از ديدن نام يك برند تجاري به بازديد از آن وب‌سايت مي‌پردازند.

كمپين سببي

مصرف كنندگان جوانتر مانند كساني كه بر اينستاگرام تسلط دارند به چيزي بيش از آنچه كه يك شركت مي‌فروشد اهميت مي‌دهند. آن‌ها به اخلاق و مسئوليت اجتماعي برندهايي كه آن‌ها را ساپورت مي‌كنند نيز اهميت مي‌دهند. كمپين سببي راهي براي به قهرماني رساندن ارزش برندتان است.

به عنوان مثال، شما مي‌توانيد يك روز يا واقعه‌اي را تبليغ كنيد و يا با سازمان‌هاي خيريه شريك شويد. مانند كمپين نماد كبوتر صلح كه هشتگ آن #DoveWithoutCruelty است. تعهد شركت را با استفاده از همكاري با  PETA  به منظور جلوگيري از آزمايش بر روي حيوانات و همكاري با اينفلوئنسرهايي كه خوش‌‌برخورد بودن را ترويج مي‌كنند، برجسته و همكاري مي‌كنند.

يك كمپين انگيزشي مي‌تواند به وسيله  مخاطبي كه ارزش‌ برند شما را به اشتراك مي‌گذارد و كاربران آگاه فضاي مجازي را درگير مي‌كند، اعتماد و وفاداري را به اطلاع مخاطبان خود برسانيد.

 ادمين اينستاگرام

كمپين‌هاي تبليغاتي راديو و تلويزيون‌

جالب است بدانيد كه راديو و تلويزيون نيز زيرمجموعه‌اي از انواع كمپين‌هاي تبليغاتي مي‌باشند. با اين وجود كه ممكن است اين كمپين گيرايي و تاثير گذشته را براي استفاده به عنوان يك روش تبليغاتي نداشته باشند، همچنان براي برخي از انواع كمپين تبليغاتي روش بسيار موثري محسوب مي‌شوند. بسياري از شركت‌هاي محلي به اين خاطر كه در گذشته از اين روش استفاده كرده و نتيجه گرفته‌اند، همچنان در زمان حال هم با وجود پيشرفت تكنولوژي، باز هم رويه قديمي خود را به كار مي‌گيرند.

شركت‌هاي امروزه به علت آشنايي كه با رسانه‌هاي اجتماعي دارند، از استراتژي بازاريابي ديجيتال و اينستاگرام بهره مي‌برند. اما نكته جالب اين است، با وجود اينكه شركت‌هاي قديمي ناچارند روش‌هاي جديدتر تبليغات مانند ديجيتال ماركتينگ را آزمايش كنند، شركت‌هاي جديدتر نيز بايد برنامه‌اي به منظور استفاده از راديو و تلويزيون براي كمپين‌هاي تبليغاتي خود داشته باشند؛ زيرا اين روش‌ها همچنان تنها راه ارتباطي با برخي از مخاطبان خاص است.

كمپين‌هاي خارج از چارچوب

كمپين‌هاي تبليغاتي خارج از چارچوب و اصول از ديگر نوع‌هاي كمپين به شما مي‌رود. اين نوع از كمپين‌ها درواقع يك روش غير متعارف تبليغاتي محسوب مي‌شود. كه از ساخت ويدئوهاي واقعيت مجازي تا برپا كردن غرفه‌هاي فيزيكي در نقاط مختلفي از شهر به منظور جلب توجه مشتري را شامل مي‌شوند. شركت تايمز يكي از معروف‌ترين شركت‌ها است كه از اين روش استفاده مي‌كند.

كمپين تبليغاتي ايميل مستقيم

يكي از موثرترين و بهترين روش‌ها براي كمك به رشد شركت شما، استفاده از كمپين ايميل مستقيم مي‌باشد. درست است كه بعضي از افراد معتقدند كه اين روش، روشي منسوخ است اما تاثيراتي كه به همراه داشته است تا حدودي اين عقيده را نقض مي‌كند. نكته حائز اهميت اين است كه استفاده كم از اين روش، سبب مي‌شود كه توجه و تمركز افراد را بيشتر به خود جلب كند.

كمپين‌هاي ارجاع مشتري

اين كمپين‌ها بر اين اساس ساخته شده‌اند كه مشتريان فعلي كالا، خدمت يا حتي شركت را به معرفي محصول مورد استفاده خود به تعدادي از آشنايان خود ارجاع مي‌دهند و در مقابل، هديه‌اي براي مشتري فعلي در نظر مي‌گيرند. اگر شما بتوانيد مشتريان را به طور كامل در اين فضا درگير كنيد، مي‌توانيد از اين روش به عنوان يكي از موثرترين انواع كمپين تبليغاتي بهره‌مند شويد.

۹ نكته براي ايجاد كمپين‌هاي بازاريابي موفق اينستاگرام

داشتن ايده براي ايجاد كمپين‌هاي بازاريابي اينستاگرام به همان اندازه كه استراتژي به كار گرفته شده مهم است نيز از اهميت خاصي برخوردار است. در اينجا ۹ نكته براي ايجاد كمپين‌هاي بازاريابي موفق اينستاگرام را به شما معرفي كرده‌ايم كه در دستيابي به اهداف كمپين كمك بسياري به شما خواهند كرد.

۱) هوشمندانه هدف‌گذاري كنيد

هنگامي كه هدفي را براي كمپين خود در نظر مي‌گيريد بايد توجه داشته باشيد كه آن هدف واقع‌بينانه، خاص، قابل‌دستيابي و مبتني بر زمان باشد. براي مثال، زماني كه مي‌خواهيد تعداد فالوورهاي خود را افزايش دهيد، اين هدف را به قسمت‌هاي كوچكتر تقسيم كنيم.

پيشنهاد ويژه: بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي

به اين صورت:

  • مشخص كنيد كه به كدام دسته از افراد مي‌خواهيد برسيد؟ چه انتظاري از آن‌ها داريد؟ در اهداف خود دقيق باشيد. اطمينان حاصل كنيد كه يك هدف واحد داريد و تمام محتوا كمپين شما براي پشتيباني از آن متحد است.
  • قابل اندازه‌گيري: اگر هدف شما قابل‌ اندازه‌گيري نباشد، چگونه مي‌خواهيد متوجه رشد و موفقيت خود شويد؟ افراد متخصصي را استخدام كنيد تا رشد كسب و كارتان را اندازه‌گيري كنند. بنابراين، مي‌توانيد اطمينان حاصل كنيد كه به سمت موفقيت قدم برداشته‌ايد.
  • قابل دستيابي: آيا هدف شما واقع‌بينانه است؟ آيا مي‌توان آن را به طور دقيق اندازه‌گيري كرد؟ درست است كه براي رسيدن به هدف بايد به سختي تلاش كنيد اما نبايد از دسترس خارج شوند و غير قابل دسترسي باشد.
  • واقع بينانه: اين مورد بايد براساس بودجه شما، ميزان رشد فعلي و مدت زمان كمپين باشد. تحقيق خود را انجام دهيد اما نه به گونه‌اي كه غيرمنطقي باشد. به اين صورت كه بخواهيد در طول ۲ هفته، فالوورهاي خود را از ۱۰۰ به ۱۰،۰۰۰ نفر افزايش دهيد. مگر اينكه به همه فالورهاي جديد قول يك سفر رايگان به هاوايي را بدهيد.
  • مبتني بر زمان: مدت زمان هدف شما بايد به هدف شما و ميزان زماني كه فكر مي‌كنيد براي رسيدن به آن نياز داريد، باشد. اگر اهداف شما بلندپرواز است، يك هفته خودسرانه تعيين نكنيد. از طرفي ديگر، زمان مورد نظر را آنقدر طولاني در نظر نگيريد كه انگيزه خود را از دست بدهيد.

۲) براي محتوا كمپين برنامه‌ريزي كنيد

هنگامي كه اهداف خود را مشخص كرديد، بايد براي هريك از پست‌هاي تبليغاتي خود برنامه از پيش تعيين شده‌اي داشته باشيد. يك نقشه راه يا تقويم محتوا از پست ها و استوري‌هايي كه مي‌خواهيد هر روز به اشتراك بگذاريد، تهيه كنيد.

اگر در حال دسترسي به يك اينفلوئنسر هستيد، از آنها بخواهيد در يك روز خاص كه مطابق با تقويم شما است، پستي را به اشتراك بگذارند. هر پست بايد در عين‌حال كه پيام كلي كمپين را تقويت مي‌كند، به تنهايي نيز معقول باشد و به گونه‌اي باشد كه اگر مخاطبان چندين پست را مشاهده كردند، تمامي آن‌ها براي ايجاد هيجان با يكديگر هماهنگي داشته باشند. در صورتي كه فقط يك پست را ببينند، بايد به اندازه كافي قوي باشد كه آن‌ها را بيشتر مجذوب كند. تقويم محتوا مي‌تواند شامل پست‌هايي باشد كه پيش نمايش كمپين شما را نشان دهد.

براي مثال، قبل از اينكه بخواهيد فروش و يا تخفيف ويژه‌اي را در خصوص يكي از محصولاتتان با كاربران درميان بگذاريد، عكس‌هايي از آن محصول را به اشتراك بگذاريد تا توجه بيشتري را جلب كند. كمپين‌ها شامل كارهاي زيادي مي‌باشند و اگر مي خواهيد موفق شويد بايد به كيفيت و خلاقيتي مداوم در طول كمپين خود برسيد و آن رويه و برنامه‌ريزي را ادامه دهيد.

۳) استفاده هوشمندانه از استوري

اگر فقط براي به اشتراك‌گذاشتن تبليغات خود از استوري استفاده مي‌كنيد، ساير فرصت‌هاي طلايي را از دست خواهيد داد. روزانه افراد ۴۰۰ ميليون استوري را تماشا مي‌كنند. در حالي كه كسب و كارها فقط ۵۰درصد از اين استوري‌ها را در بر مي‌گيرد. لازم است بدانيد كه استوري‌ها درواقع پست‌هاي شما را تكميل مي‌كنند. همچنين مي‌توانيد محتوا خود را در اختيار Facebook ads قرار دهيد كه در هر قالب و فرمتي از آنها استفاده كند. در نهايت مي‌توانيد استوري‌هاي به اشتراك گذاشته را در هايلايتي جديد ذخيره كنيد.

اي بي تست

۴) از تست‌هاي اي/ بي (A/B testing) استفاده كنيد

آيا مي‌خواهيد از طول عمر كمپين خود حداكثر استفاده را ببريد؟ از تست‌هاي A / B براي اصلاح استراتژي خود استفاده كنيد.

چندين نسخه تبليغات خود را همزمان تست كنيد كه با انتخاب خودكار نسخه هاي برتر بودجه شما به حداكثر مي‌رسد. با استفاده از تست A/B  تقريبا تمامي المان‌هاي تبليغات خود را مي‌توان بررسي كرد؛ مانند: كاربران، لندينگ پيج، تصاوير و … .

هر تست اطلاعات بيشتري به شما مي‌دهد كه كدام عمل بهترين نتيجه را به همراه دارد. اين حجم از اطلاعات به شما كمك مي‌كند كه در فعاليت‌هاي بعدي در استراتژي اينستاگرام از حد خود فراتر برويد و به سوي موفقيت پرواز كنيد.

۵) يك هويت بصري چشم‌گير و هماهنگ ايجاد كنيد

كمپين شما بايد مطابق با ظاهر و حس و حال كلي برند شما باشد. اما بازهم با اين وجود مي‌توانيد آن‌ را متمايز كرد. برخلاف يك تبليغ واحد كه  بايد از تركيب و هماهنگي خوبي با بقيه مطالب برخوردار باشد، يك كمپين مي‌تواند به تنهايي نمايان شود و تم خاص خود را داشته باشد. اما لازم به ذكر است كه بايد به ياد‌ماندني و قابل‌ شناخت باشد.

به طوري كه هر قطعه از كمپين به يك پيام كلي و منسجم اشاره داشته باشد. اين كمك خواهد كرد تا هر بار كه شخصي يك تبليغ را مشاهده مي‌كند، تماس خود را با آن حفظ كرده و اشتياق آشنا شدن با آن را نيز داشته باشد. همچنين به خود كمپين شخصيت و لحن خاصي را مي‌دهد. به اين فكر كنيد كه مي‌خواهيد زماني كه افراد كمپين شما را مي بينند، چه احساسي داشته باشند. خنده داره؟ و يا هيجان انگيز؟ و يا… .

۶) معيارهاي مربوطه را بررسي كنيد

اگر يك كمپين در جاي دورافتاده‌اي پايه‌گذاري شود و هيچ فردي آن اطراف نباشد، آيا ديگر مهم است كه چقدر سخت تلاش كرده است؟ آيا تلاشي كه كرده است تاثيرگذار خواهد بود؟ قبل از اينكه حتي كمپين خود را راه‌اندازي كنيد، بايد معيارهاي كليدي و مهم مورد استفاده را براي ارزيابي موفقيت خود مشخص كنيد. اين دقيقا به معناي هدف‌گذاري هوشمندانه است كه در گام اول به آن پرداختيم.

به عنوان مثال، در يك كمپيني كه هدفي مشخص دارد و معيارهاي مربوطه به خوبي بررسي و ارزيابي شده‌اند، مي‌خواهيد به رشد كاربران، ميزان دستيابي و به اشتراك‌گذاري محتوا خود توسط مخاطب توجه كنيد. اين فرايند بسته به اهداف كمپين شما متفاوت خواهد بود. معيارهاي بسيار زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد در رسانه‌هاي اجتماعي رديابي كنيد. برخي از تجزيه و تحليل ها در اينستاگرام بي‌نظير هستند و به شما كمك بسيار خواهند كرد.

بسته به نوع كمپين مانند فروش يا راه اندازي محصول، ممكن است بخواهيد از طريق لينك هاي قابل رديابي يا استفاده از كدهاي تبليغي، معيارهاي خارج از سيستم عامل را نيز رديابي كنيد. فراموش نكنيد كه حتماً يك پايه و اساس را براي برند و استراتژي كمپين خود ايجاد كنيد، بنابراين مي‌توانيد تاثير آن را به طور دقيق در طول كمپين خود اندازه‌گيري كنيد.

۷) با يك اينفلوئنسر همكاري داشته باشيد

اينفلوئنسرها كاربراني هستند كه مخاطبان بسيار زياد و ارگانيكي در اينستاگرام دارند كه طرفداران آنها به نظرات و توصيه‌هاي آنها اعتماد دارند. به همين دليل، اينفلوئنسر مي‌توانند اتفاق و شريك شگفت انگيزي باشد كه شما را به يك كاربر وفادار متصل مي‌كنند و به كمپين شما اصالت و اعتماد مي‌افزايد. پست‌هاي ايجاد شده توسط اينفلوئنسرها به نمايندگي از نام تجاري شما، بايد از دستورالعمل‌هاي FTC يا همان كميسيون فدرال تجارت پيروي كنند و به صورت واضح به عنوان تبليغات (ads) شناخته و مشخص شوند.

اين نوع مشاركت و همكاري معمولا فقط در صورتي انجام مي‌شود كه براي برند و كمپين شما نتايج خاص و ارزشمندي را به همراه داشته باشد. بنابراين، در ابتدا اينفلوئنسرهاي محبوب را شناسايي كنيد، پست‌هاي آنها را كه با ديگر برندها همكاري داشته‌اند را بررسي كنيد تا از پشتيباني كه قرار است صورت گيرد، مطمئن شويد.

هنگامي كه افزايش مخاطبين و كاربران مطرح مي‌شود فقط به تعداد زياد آنها توجه نكنيد. بلكه بايد تمام توجه و تمركز خود را بر روي تعامل آنها بگذاريد. چراكه پيگيري‌هاي انفلوئنسرها براي برند و كمپين شما اعتماد و وفاداري را به همراه خواهد داشت.

۸) بودجه براي موفقيت

بودجه هميشه بخش مورد‌علاقه همه افرادي است كه درحال كار با استراتژي تبليغات هستند. براي به دست آوردن آن بايد برخي از فعاليت‌ها را به درستي انجام دهيد. به بيان ديگر، هنگام تهيه بودجه كمپين موردنظر، تاكتيك هايي را كه بيشترين اهميت را براي اهداف خود ايجاد مي‌كنند شناسايي كنيد و مطمئن باشيد آن هزينه‌ها را نيز در نظر گرفته‌ايد. قطعا مي‌دانيد كه بايد پست‌هاي تبليغي و استوري‌ها را پوشش دهيد، اما كار با اينفلوئنسرها و برگزاري مسابقات نيز هزينه‌هاي اضافي را به همراه خواهد داشت.

اينتل را از قبل جمع كنيد و سپس آن را در بودجه بازاريابي خود بكار گيريد. در يك دنيا عالي و بي‌نقص، مي‌توانيد براي تمام كمپين‌هاي خود بودجه بي‌نهايت داشته باشيد، اما در اينجا در سياره زمين، در صورت محدود بودن بودجه بايد در مورد تاكتيك‌هاي خود تعديل و تجديد نظر كنيد يا يك كمپين كوتاه مدت را اجرا كنيد.

۹) به تجربه كاربري توجه كنيد

متناسب با اهداف كمپين بازاريابي اينستاگرام شما، ممكن است افراد پس از كليك بر روي پست يا تبليغات شما سبب شوند كه افرادي از اينستاگرام آنها به پروفايل شما راهي شوند. به خاطر داشته باشيد كه يك لندينگ پيج قدرتمند به شما در رسيدن به هدف كمپين خود كمك مي‌كند.

 

پيشنهاد مطالعه بيشتر:

 

منبع: سايار

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد