جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راهنما كامل تدوين استراتژي شبكه هاي اجتماعي

۸ بازديد

​حدودا پانزده سال پيش، احتمالا زماني كه صحبت از رسانه هاي اجتماعي مي‌شد، آن را جدي نمي‌گرفتيد و حتي در برخي مواقع ممكن است با آن موافق نبوده باشيد. اما اين روزها، حضور رسانه هاي اجتماعي به اندازه تلفن همراه ضروري است و يك رويكرد استراتژيك براي طراحي رسانه هاي اجتماعي اين است كه چگونه شما اطمينان حاصل مي‌كنيد كه طرفدارانتان به تماس شما پاسخ دهند.

براي كسب و كارها، سيستم عامل‌هاي رسانه هاي اجتماعي مانند توييتر، اينستاگرام، يوتيوب و پينترست فضاهاي عالي براي ايجاد ارتباط مستقيم با افراد واقعي است كه از شما حمايت مي‌كنند. اين جايي است كه شما مي‌توانيد ضمن ارتقا شاخته شدن برند تجاري، با افراد ارتباط برقرار كنيد. به همان اندازه كه رسانه هاي اجتماعي مفيد هستند، بسيار رقابتي نيز مي‌باشند. هنگامي كه محتوا را منتشر مي‌كنيد، بلافاصله به يك جريان بي‌پايان مي‌پيوندد.

جايي كه نه تنها با محتوا توليد شده توسط برندهاي ديگر بلكه با الگوريتم رتبه‌بندي نيز رقابت خواهد كرد. لارم است بدانيد كه در رسانه هاي اجتماعي تنها افراد قدرتمند زنده مانده‌اند، اما خبر خوب اين است كه گرافيك‌هاي رسانه‌اي اجتماعي بهترين ابزار در بازار رقابت به شما براي ايجاد محتوا به ياد ماندني و جذاب كمك بسيار مي‌كند.

در اين مقاله راهنماي كامل براي طراحي رسانه هاي اجتماعي را به شما ارائه داده‌ايم كه شامل انواع مختلفي از طراحي‌هاي رسانه هاي اجتماعي، نحوه استفاده از آن‌ها و از همه مهم‌تر چگونگي پرداختن به آن‌ها را به شما منتقل مي‌كند.

قبل از شروع طراحي رسانه هاي اجتماعي:

استراتژي طراحي رسانه هاي اجتماعي خود را برنامه‌ريزي كنيد

اولين قدم در طراحي رسانه هاي اجتماعي ايجاد يك استراتژي جديد يا مرور راهكار موجود است. طراحي بايد به عنوان يك عنصر كه سبب پيشرفت در محتوا شما مي‌شود، عمل كند و نتايجي را كه مي‌خواهيد با آن روبرو شويد تسهيل كند.بنابراين، ضروري است كه ابتدا يك استراتژي پيام رسان مستحكم  قابل اطمينان ايجاد كنيد تا بتواند عملكرد خوبي داشته باشد.

۱) مخاطبان موجود در كانال‌هاي فعلي خود را ارزيابي كنيد

شما ممكن است قبلاً تحقيقاتي را در مورد مخاطبان هدف براي استراتژي كلي برند خود انجام داده باشيد، اما مخاطبان هر كانال از رسانه هاي اجتماعي نمايانگر يك بخش خاص يا مقطعي از مخاطبان بزرگتر شما هستند. براي ايجاد موثرترين طراحي رسانه هاي اجتماعي، متوجه شويد كه چه كسي مطالب شما را دنبال مي‌كند و آن‌ها به دنبال چه چيزي هستند. اطمينان حاصل كنيد كه اين مورد از تحقيقات بازار هدف پشتيباني مي‌شود.

از مصاحبه‌هاي انجام شده، نظرسنجي‌ها، تجزيه و تحليل‌هاي اين پلتفرم براي يافتن اطلاعات جمعيتي، بازخوردها و اظهار نظر طرفدارانتان استفاده كنيد. در مرحله بعد، علاوه بر مخاطبان جديدي كه مي‌خواهيد به آن‌ها برسيد، يك پرسونا را براي مخاطبان موجود خود ايجاد كنيد. پرسونا حائز اهميت است زيرا طراحي مطالب براي يك شخص خيالي بسيار ساده تر از واقعيت و ارقام واقعي است.

۲) بهترين پلتفرم‌ها را براي رسيدن به مخاطبان خود انتخاب كنيد

رسانه هاي اجتماعي براي مشاغل ضروري است، اما اين بدان معنا نيست كه هر بستر پلتفرمي براي هر تجارتي كارآمد است. به عنوان مثال، دستورالعمل‌ها در پينترست عملكرد خوبي دارند، بنابراين درحالي كه براي يك برند غذايي فرايندي معقول بنظر مي‌رسد، ممكن است امنيت شغلي آن برند را نيز به خطر بياندازد.

گزينه‌هاي زيادي را براي سيستم عامل‌هاي رسانه هاي اجتماعي خود در نظر بگيريد و بررسي كنيد و بر اساس چند موردي كه در صنعت و مخاطبان خود محبوب است، تصميم بگيريد. اگر فقط از محبوب‌ترين پلتفرم‌ها استفاده كنيد، ممكن است ساير برنامه‌هاي رسانه‌اي كه سبب ايجاد ارتباط با ديگر مخاطبان شود كه حضور آن‌ها براي پيشرفت برند شما ضروري است را از دست بدهيد.

۳) انواع محتوا را كه در آن سيستم عامل‌ها بهترين عملكرد را دارند ارزيابي كنيد

محدود كردن دامنه مخاطبان و كانال‌هاي رسانه هاي اجتماعي به شما امكان مي‌دهد تا بر روي انواع محتوا براي ايجاد و در نهايت نحوه طراحي آن‌ها تمركز كنيد. برخي از انواع محتوايي كه مي‌خواهيد توليد كنيد بايد با پلتفرم موردنظر همخواني و سازگاري داشته باشد. براي مثال اينستاگرام از تصاوير و ويدئوها حمايت مي‌كند، توييتر از پيام ها و كليپ‌هاي كوتاه طرفداري مي‌كند. هر پلتفرم بايد داراي صفحه‌اي باشد كه چگونگي كار با آن و محدوديت‌هاي رسانه را به خوبي توضيح دهد.

انواع ديگر محتوا بهتر است كه براساس روندهاي متداول مورد پسند مخاطب باشد. اگرچه افراد توانايي ايجاد فيلم و پيام‌هاي مكتوب را در فيس بوك دارند، اما بسياري از كاربران از اين سيستم عامل براي به اشتراك گذاشتن لينك مقاله‌هاي خود استفاده مي‌كنند. مدتي را صرف مرور فعاليت كاربر و توجه جدي به رقبا خود كنيد تا در مورد چگونگي استفاده بهينه از هر پلتفرم ايده‌اي كسب كنيد. اكنون كه ايده و شناخت بهتري از مخاطبان خود و كانال‌هايي كه از آنها استفاده خواهيد كرد داريد، مي‌توانيد با خلاصه نويسي نقشه راه طراحي رسانه اجتماعي خود شروع كنيد.

حتما ببينيد: توليد محتوا

اين به همراه يك تقويم محتوا به شما كمك مي‌كند تا شما را در طي فرآيند طراحي سازماندهي كند. حتماً موارد زير را مستند كنيد:

  • برنامه‌ محتوايي كه در آينده بايد توليد شود.
  • هدف از محتوا
  • مخاطب هدف
  • مثال‌هاي محتوا رقبا
  • محيط طراحي (عكس، فيلم، تصوير، گيف متحرك)
  • عنوان يا كپي متن
  • منابع طراحي

نكاتي درباره طراحي صفحه پروفايل رسانه اجتماعي

اكنون كه استراتژي در دست داريد، براي رسيدن به موفقيت بهتر است پروفايل رسانه هاي اجتماعي خود را تنظيم و بهبود ببخشيد. پروفايل درواقع صفحه اصلي حساب كاربري شما است. اين جايي است كه كاربران وقتي نام شما را جستجو مي‌كنند و يا از طريق يك لينك به پيج شما هدايت مي‎شوند مشخصات شما را مي‌بينند. همچنين جايي است كه دكمه فالو كردن در آنجا قرار دارد. شايان ذكر است كه هدف صفحه پروفايل شما اين است كه به فالوورهاي جديد بگوييد كه شما چه كسي هستيد.

فراموش نكنيد كه بايد اين موارد را در چند جمله مختصر بيان كند. طراحي بصري تا حدود زيادي اين كار را با استفاده از رنگ، شكل و تصويري كه براي بيان هويت برند شما بكار مي‌گيرد، انجام مي‌دهد. اين بدان معني است كه از طراحي گرافيكي كه خارج از دستورالعمل‌ها و استانداردهاي برند تجاري شماست جلوگيري كنيد و يا از طراح‌هاي زيبا فقط به اين خاطر كه زيبا هستند، استفاده نكنيد. طراحي بايد در مورد شما و برند موردنظر حرفي براي گفتن داشته باشد. هنگام تصميم گيري در مورد صفحه پروفايل خود، به طور جدي از خود بپرسيد كه هر گرافيك چه چيزي درباره شما مي‌گويد و اطمينان حاصل كنيد كه روايتي سازگار در بين سيستم عامل‌ها است.

طراحي عكس پروفايل

تصوير نمايه شما درواقع نمايانگر هويت بصري آنلاين شما است. اين بخشي از پروفايل است كه در خارج از صفحه كاربري شما مشاهده مي‌شود و همچنين به عنوان امضا پست‌هاي شما عمل مي‌كند. به همين دليل است كه تصاوير نمايه معمولاً كوچك هستند تا بيشتر به پست‌هاي واقعي توجه شود. با اين حساب، تصوير نمايه و برند خود را بر روي سادگي متمركز كنيد. برخي از برندها لگو بسيار كوچكي دارند كه به راحتي قابل ديدن نيست.

درصورتي كه اين برندها از اين نوع لگو خود استفاده كنند ممكن است توجه‌ها را از خود دور كنند. به منظور جلوگيري از اين مورد بسياري از برندها يك نسخه مختصر مانند حرف اول برند يا لگو خود را انتخاب مي‌كنند. استفاده از يك رنگ يا طراحي جسورانه مي‌تواند به ايستادگي آن كمك كند. همچنين بخاطر داشته باشيد كه اگرچه ابعاد به صورت مربع ارائه شده است، اما بيشتر سيستم عامل‌ها از آواتارهاي مدور استفاده مي‌كنند.

طراحي تصوير جلد

اگرچه همه پلتفرم‌هاي رسانه هاي اجتماعي شامل تصاوير روي جلد نيستند، اما معمول است كه استراتژي طراحي شما يكي از اين موارد را تشكيل دهد. تصوير جلد يك بنر گسترده و مستطيل است كه در بالاي صفحه پروفايل شما قرار دارد. اين بنر رابطه‌اي ذاتي با تصوير پروفايل ايجاد مي‌كند. به اين صورت كه آنها معمولاً در كنار هم قرار مي‌گيرند. در برخي از مواقع، مي‌توانيد از تصوير روي جلد خود به عنوان گسترده‌تر نشان دادن تصوير پروفايل خود استفاده كنيد.

چراكه فضايي است كه در آن مي‌توانيد متن، عكس و گرافيك بيشتري داشته باشيد. بسياري از طراحي‌هاي تصوير جلد تا جايي پيش مي‌روند كه براي هر يك از المان‌ها گرافيكي را درنظر مي‌گيرند كه با آن عنصر در تعامل است. درست است كه طراحي تصوير جلد فضاي بيشتري را به شما براي طراحي ارائه مي‌دهد اما اين بهانه خوبي براي توليد يك تصوير شلوغ و غير قابل استفاده نيست. به عنوان يك بنر، تصوير جلد شما بايد داراي تأثير بصري باشد.

اما در عين حال يك فرصت عالي براي به نمايش گذاشتن تبليغ برند شما نير مي‌باشد. براي مثال، اطلاعاتي مانند آدرس وب‌سايت، شماره تلفن يا ساير رسانه هاي اجتماعي است. در كل، بايد يك پيام متمركز در مورد اينكه شما چه كسي هستيد را ارائه كند و پيامي واضح و روشن از نحوه كاركرد شما را به مخاطب ارائه دهد.

تصاوير مينيماليستي را در نظر بگيريد كه ارزش برند شما را افزايش مي‌دهند. به عنوان مثال، طراحي YouTube Kathryn Mueller از رنگ صورتي پاستلي روشن و دوستانه، شكل‌هاي دايره‌اي و عكسي از مربي در لباس تمرين استفاده مي‌كند تا به شما بگويد كه اين شخص داراي تناسب اندام است و اين برند متعلق به زنان است كه بر سلامتي و تعادل تمركز دارد.

مشخصات خاص پلتفرم‌هاي برندينگ

نكته جالب در مورد رسانه هاي اجتماعي ميزان تطبيق پذيري موجود بين سيستم عامل‌ها است. هر رسانه اجتماعي رويكرد منحصر به فرد خود را براي طراحي و نحوه نشر محتوا دارد. بنابراين، در حالي كه اكثر سيستم عامل‌ها دسته‌بندي‌هاي معمول طراحي مانند آواتارها و تصاوير جلد را به اشتراك مي‌گذارند، ممكن است هر يك از بسترهاي نرم افزاري داراي طراحي‌هاي آماده‌اي باشند كه بايد براي استفاده از آن‌ها حساب كاربري ايجاد كنيد.

۵ دستورالعمل براي طراحي محتوا رسانه‌ اجتماعي

محتوا چيزي است كه رسانه هاي اجتماعي تمركز زيادي بر روي آن دارند و درواقع عنصري است كه روزانه بايد در رسانه‌ اجتماعي منشر شود و از اين طريق شما قادر به ايجاد تعامل با طرفداران خود خواهيد بود. همانطور كه مي‌دانيد رسيدگي به طراحي پروفايل و صفحه كاربري شما از اهميت بسيار ويژه‌اي برخوردار است و در صورت عدم موفقيت در اين بخش تمامي تلاش‌هاي شما هدر خواهد رفت. در اينجا نكاتي را به شما ارائه داده‌ايم كه اين مرحله از طراحي را به راحتي سپري كنيد. شايان ذكر است كه ماهيت و طراحي محتوا بسته به نوع تجاري شما، كسب و كار و اهداف شما متفاوت خواهد بود.

۱) طراحي محتوا را به گونه‌اي انجام دهيد كه با دنبال‌كنندگان شما سازگار باشد

يكي از مهمترين معيارهايي كه بايد در طراحي محتوا در نظر داشته باشيد اين است كه آن را متناسب با اهداف مخاطبين خود توليد كنيد. يك محتوا باكيفيت علاوه بر طراحي بصري چشمگير بايد داراي اطلاعات مفيدي نيز باشد. همچنين لازم است مطالبي را به مخاطب ارائه دهد كه آن‌ها از شما انتظار دارند، خواه مطالب مفيد و يا سرگرم‌كننده و الهام بخش باشند. به اين صورت افراد در نمايه شما مدت زمان بيشتري باقي خواهند ماند و همچنين مجدد بازخواهند گشت.

از سوي ديگر، اين موارد دلايلي معقول به مخاطبان مي‌دهد كه تصميم بگيرند شما را دنبال كنند. به اين مثال دقت كنيد: شما مي‌دانيد كه اكثر افراد برند شما را دنبال مي‌كنند تا از فروش و تبليغات مطلع شوند. شما تصميم مي‌گيريد كه يك رويداد رسانه‌اي اجتماعي را با يك لگو خاص، محتوا و طرح‌هاي تبليغاتي خاص، بنر تبليغاتي منحصر به فردي بسازيد كه توجه بسياري از افراد را به خود جلب كند.

اگر از يك الگو روشن مانند نارنجي و آيتم‌هايي مانند آناناس و آبشار استفاده كنيد، باعث مي‌شود كه افراد متوجه شوند كه اين رويداد درواقع يك جشن است. اما اين كافي نيست و بايد از تايپوگرافي جسورانه نيز بهره برد كه با استفاده از آن تضادي را در بنر تبليغاتي تهيه شده ايجاد كنيد. فراموش نكنيد كه اطلاعات مهم مانند تاريخ و نحوه مشاركت را در پس زمينه و به صورت برجسته‌اي مشخص كنيد. اين پستي است كه نه تنها چشم نواز است بلكه بيننده را مجبور مي‌كند كه آن را ذخيره و يا براي ساير دوستانش ارسال كند.

۲) انواع مختلفي از طراحي‌ها را در محتوا خود بگنجانيد

استفاده از محتوا متنوع را در استراتژي خود بگنجانيد چراكه بهتر از از همان ابتدا روي اين جنبه از طراحي محتوا متمركز باشيد. توجه داشته باشيد كه پست‌هاي شما بايد مباحث مختلفي را پوشش دهد. اگر قصد داريد محتوايي پويا و جذاب داشته باشيد بايد دائما به دنبال فرصت‌ها و سبك‌هاي جديد و خلاقانه نيز باشيد. همين امر سبب مي‌شود تا هميشه طراحي‌هايي با سبك‌هاي متفاوت و جديد داشته باشيد.

فلت ديزاين يا طراحي تخت و همچنين رنگ‌هاي مختلف براي اينفوگرافيك‌هايي كه در جهت منتقل كردن اطلاعات و يا بيان داستاني طراحي مي‌شوند، بسيار مفيد و كارسازاند. از تايپوگرافي با حروف دستي براي عنوان‌هاي الهام بخش استفاده كنيد.

چراكه باعث برانگيختن بيشتر مخاطب براي به اشتراك گذاري آن شده و يا ممكن است سوالاتي را در ذهن وي ايجاد كند كه درنهايت منجر به ايجاد تعامل با شما شود. عكاسي فرصتي براي نشان دادن افراد واقعي و محصولات واقعي است. بسياري از برندها مي‌خواهند عكس‌ها حرفه‌اي به نظر برسند اما در استفاده افكت‌هاي غير واقعي در ويرايش تصاوير اغراق مي‌كنند. يكي از بهترين راه‌ها براي ايجاد تنوع، مشاركت فالوورها در استراتژي رسانه هاي اجتماعي است. روش‌هاي پرمخاطب را مانند مسابقات هشتگ در نظر بگيريد.

اين ممكن است به محتوايي منجر شود كه از لحاظ بصري متناقض باشد، اما با برند شما سازگار خواهد بود زيرا از مشتري‌هاي شما نشات گرفته است و در نهيات افراد متوجه خواهند شد كه برند شما در خدمت آنهاست.

۳) ميان هويت محتوا و هويت پروفايل خود تعادل ايجاد كنيد

حتي هنگامي كه طراحي محتوا خود را تغيير مي‌دهيد، به خاطر داشته باشيد كه براي بسياري از سيستم عامل‌ها يكي از پست‌هاي اخير در صفحه پروفايل شما ظاهر مي‌شود. همانطور كه در بخش قبلي ذكر شد، صفحه پروفايل شما براي عملكرد مؤثر در اهداف برندسازي بايد از نظر بصري سازگار باشد و پست‌هاي شما نبايد از اين سازگاري و هماهنگي جدا شوند. همه اين‌ها به يك عملكرد متعادل مي‌رسد: محتوا شما بايد داراي هويت باشد، داراي اهداف خاص و بخش‌هاي هدفمند با مخاطبان هدف شما باشد.

در عين حال بايد به كل مجموعه طراحي رسانه هاي اجتماعي شما نيز كمك كند. نكته مهم اين است كه محتواي‌ متنوع و متناسب با برندسازي داشته باشيد اما هر قطعه را با اصول اصلي دستورالعمل‌هاي برند خود مطابقت دهيد. برخي از برندها تا جايي پيش مي‌روند كه محتوا اخير خود را به صورتي به محتوا و پست‌هاي جديد خود مرتبط و متصل كنند. به همين خاطر برنامه ريزي مي‌كنند تا يك صفحه منسجم ايجاد كنند.

اين كار به خصوص در اينستاگرام به خوبي عمل مي‌كند چراكه به راحتي مي‌توانيد محتوا را در ستون‌هاي مربعي كه ۳ رديف هستند را جاي دهيد. با انتشار طرح‌هايي با سبك‌هاي مشابه هر سه پست، مي‌توانيد ستون‌هايي را تنظيم كنيد كه افراد در هنگام مشاهده صفحه اصلي شما متوجه ايجاد هويت بصري زيبا شناختي منسجمي شوند. در روند نزولي، اين روش مي‌تواند انواع محتواهايي را كه مي‌توانيد ارسال كنيد محدود كنيد، به اين دليل كه از چهارچوب طراحي صفحه اصلي خود خارج نشويد.

در بيشتر موارد، شما مي‌توانيد اجازه دهيد تا خوراك و محتوا شما به صورت ارگانيك باقي بماند اما از لحاظ بصري داراي مارك تجاري باشد. در اين صورت گزينه‌ها و فرصت‌هاي طراحي بيشتري براي گسترش محتوا خود داريد.

۴) طراحي محتوا و قالب‌ها

اگرچه ممكن است به نظر برسد كه كليه محتوا رسانه هاي اجتماعي شما شگفت‌آور و اصيل باشد، اما غالباً اين امري عملي يا حتي لازم نيست. طراحي قالب براي برخي از پست‎ها نه تنها به شما امكان مي‌دهد محتوا را به روشي سريع و مقياس پذير ايجاد كنيد، بلكه يكپارچگي بصري آسان را نيز برقرار مي‌كند. اين كنوانسيون مي‌تواند براي تكرار تصاوير طراحي شده مانند تصاوير كوچك ويديويي يوتيوب مفيد باشد.

از طرفي، برخي از برندها قصد دارند كه در صفحه خود ميزبان عكس‌هاي غيرمنتظره باشند و باعث شوند بينندگان بخواهند روي آن‌ها كليك كنند. اما از آنجا كه ماهيت محتوا ويديوي واقعي است، معقول نيست كه هر بار وقت و انرژي خود را صرف تهيه تصاوير كوچك و منحصر به فرد كنيد. برخي از افراد معتقدند كه الگو مي‌تواند يك كلمه كم‌ ارزش و يا گاهي خسته‌كننده در طراحي باشد.

اما درعوض مي‌توانيد از آن‌ها به عنوان نقشه راه استفاده كنيد كه به شما امكان مي‌دهد بخشي از طوفان‌هاي مغزي، طراحي و آزمايش و خطا در روند طراحي و درنهايت هدر رفتن وقت را كنار بگذاريد. همچنين با تغيير تصاوير و رنگ‌هاي خاص، مي‌توانيد الگوهاي موجود در هر پست را تغيير دهيد. زمان‌هايي وجود دارد كه قالب‌ها براي سرعت بخشيدن به طراحي شما مهم هستند تا بتوانيد توجه بيشتري را كه جلب مي‌كنيد به مطالب مهمتر ارائه دهيد.

۵) طرح خود را مطابق با آناليز تنظيم كنيد

رسانه هاي اجتماعي سريع حركت و پيشرفت مي‌كنند. زماني كه پستي را منتشر مي‌كنيد در واقع آن را به دريايي از پست‌هاي ساير برندها و افراد ارسال كرده‌ايد كه همزمان با شما و يا كمي قبلتر از شما نيز پستي را درج كرده‌اند. اما خبر خوب اين است كه به علت سرعت زياد اين دسته از پلتفرم‌ها، نتايج را نيز سريعتر به دست خواهيد آورد. اكثر مطالب داراي طول عمر چند ساعت تا يك روز يا بيشتر از اين‌ها هستند كه در آن بخش عمده‌اي از برداشت‌ها، لايك‌ها و اظهار نظرهاي شما را كسب مي‌كنند.

با توجه به اين نكته، مي‌توانيد سريع بررسي كنيد كه كدام طرح‌ها بازخورد بهتري را به دنبال دارند و كدام يكي از آنها برعكس عمل مي‌كند. سپس استراتژي طراحي خود را مطابق با آن تنظيم كنيد. آنچه كه يك پست موفق را تعيين مي‌كند به تعداد و عقيده فالوورهاي شما بستگي دارد.

اگر با استفاده از آمار و ارزيابي پست‌هاي موفق و ناموفق، برنامه‌ريزي كنيد و استراتژي خود را ايجاد كنيد امري بسيار مفيد خواهد بود. البته به ياد داشته باشيد كه اگر مجموعه‌اي از پست‌هاي ناموفق را در اختيار داريد، حتما عوامل بسيار زيادي مانند زمان ارسال، الگوريتم نامشخص، رويدادهاي واقعي كه در دنيا در جريان هستند، توجه طرفداران شما كه ممكن است در جاي ديگري جلب شده باشد و… در اين امر دخيل هستند.

تست A / B ابزاري مفيد است كه مي‌تواند به شما در رد كردن اين دوره كمك كند يا تصميم بگيريد كدام نوع طراحي بهترين گزينه است. علاوه بر آناليزهاي خاص پلتفرم كه معمولاً مواردي از قبيل برداشت، نمايش و زمان مشاهده را در مورد ويديو نشان مي‌دهد، ابزارهايي مانند كدهاي UTM كه به لينك هاي CTA اضافه شده‌اند به شما اطلاع مي‌دهند كه كدام پست‌هاي خاص باعث كسب ترافيك شده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد