شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چگونه مي‌توانيم بهترين عملكرد را در بازاريابي حرفه‌اي اينستاگرام داشته باشيم؟

۸ بازديد

اينستاگرام بدون شك يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي براي مردم و همچنين كسب و كارهاي استارتاپي است. طبق گفته ي سايت Entrepreneur اين پلتفرم ابزار مناسبي براي بازاريابي متخصصان ماركتينگ است. در كنار نرخ تعامل بالا و فالوورهاي زياد، اينستاگرام به بسياري از كسب و كارها كمك كرده است تا به سطح جديدي از پيشرفت برسند. دلايل زيادي براي ايده آل بودن بازاريابي اينستاگرام براي استارتاپ ها وجود دارد. در ادامه ي اين مقاله سعي داريم شما را با نكات كليدي عملكرد در بازاريابي حرفه اي اينستاگرام آشنا كنيم.

 

اينستاگرام

 

 

روند انفجاري اينستاگرام

در ابتدا ميخواهم از شما سوالي بپرسم، اگر شما هم اكانت ايستاگرامي و هم ايميل داريد، بيشتر اينستاگرام خود را چك مي كنيد يا ايميل خود را؟ به وضوح كاملا مشخص است كه روز به روز بازاريابي از طريق ايميل سخت تر مي شود. البته اين به اين معني نيست كه بازاريابي از طريق ايميل قدرتش را از دست داده ايست يا بايد كنار گذاشته شود. جالب است بدانيد هنوز اصلي ترين روش ارتباط در اينترنت، همان بازاريابي ايميل است.

اما نكته اي كه هر روز داراي اهميت بيشتري مي شود اين است كه رسانه هاي اجتماعي، مكان مناسب تري براي جذب مخاطبان و تبليغات تبديل شده اند. و بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي روز به روز آسان تر مي شود. جاي هيچ شكي نيست كه اينستاگرام توانسته است رتبه اول را در تمام رسانه هاي اجتماعي به خود اختصاص دهد.

اينستاگرام بيش از ۳۰۰ ميليون كاربر دارد، كه بيش از ۲۰۰ ميليون از اين تعدا كاربر كاملا فعال هستند. يعني هر روزه مطالب جديد و به روز شده را مي بينند. جالب است كه بدانيد، هم اكنون بيش از ۲۰ ميليارد عكس در اينستاگرام وجود دارد. يعني به ازاي هر فردي كه روي زمين است ۳ عكس وجود دارد!

دليل آن اين است كه رسانه هاي اجتماعي براي مخاطبان خيلي بيشتر از ايميل و سايت ها جذاب تر است. اگر بتوانيم از اينستاگرام درست استفاده كنيم و ترفند هاي آن را براي موفقيت در جذب فالوور بدانيم به راحتي مي توانيم برندمان را محبوب تر كنيم و سبب افزايش فروش خدمات و محصولاتمان شويم. شما حتي اگه سايت مربوط به كسب و كار خودتان را نداشته باشيد باز هم از طريق بازاريابي حرفه اي اينستاگرام مي توانيد از طريق زيادي كاربر جذب كنيد و فروش خود را بالا ببريد.

اين را بدانيد اگر فرصت بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي را از دست دهيد، يك موقعيت رايگان براي شناخته شدن و پيشرفت در كسب و كار و همچنين افزايش درآمد را ناديده گرفته ايد.  مدل جديد بازاريابي اينترنتي كه روز به روز در حال رايج شدن است، هدايت افراد سايت به رسانه هاي اجتماعي است.

چرا كه بعد از آن كه بازديدكننده، دنبال كننده ي يكي از رسانه هاي اجتماعي شما شد به او دسترسي خواهيد داشت و مي توانيد پيام هاي بازاريابي را از اين طريق به او ارسال كنيد.

 

روند انفجاري اينستاگرام

 

 

استراتژي بازاريابي در اينستاگرام

در بازاريابي حرفه اي اينستاگرام مي توان از استراتژي هاي متفاوتي براي پيشرفت در كسب و كار استفاده كرد به طور مثال:

  1. مشخص كردن اهداف
  2. مشخص كردن مخاطب هدف
  3. تجزيه و تحليل رقابتي
  4. تنظيم تقويم فعاليت در اينستاگرام
  5. ساخت يك برند سازگار با شرايط مختلف در اينستاگرام
  6. گسترش فالوورها و تبديل آن ها به مشتري

 

پيشنهاد مشاهده: نحوه ي ايجاد استراتژي در رسانه هاي اجتماعي

 

دقيقا مشخص كنيد چه اهدافي براي فعاليت در اينستاگرام داريد

براي اينكه در اينستاگرام موفق شويد لازم است يك يا چند هدف خاص داشته باشيد تا بتوانيد وقت و انرژي خود را درست بهينه كنيد. اينستاگرام براي هر كسب و كاري مي تواند كاربرد و هدف خاصي داشته باشد.

 

مخاطبان هدف خود را مشخص كنيد

پيش از بازاريابي در اينستاگرام بايد مخاطبان خودتان را مشخص كنيد و آن ها را مورد بررسي قرار دهيد در واقع نياز است كه شناخت جامعي از آن ها داشته باشيد و بر اساس ويژگي هاي آن ها برنامه ريزي كنيد.

 

تحليل استراتژي رقيبان

پس مرحله ي شناخت مخاطبان هدف، لازم است كه شما يك تحليل رقابتي در حوزه ي فعاليت خود انجام دهيد. در واقع به اين معني كه رقيبان خود را كه در حوزه ي مشابه شما فعاليت مي كنند را مورد بررسي قرار دهيد، تحليل كنيد كه از چه استراتژي ها و از چه تگ هايي براي ديده شدن بيشتر و فروش بالاتر استفاده مي كنند. بررسي كنيد كه آن ها از چه روش هايي براي موفقيت در مسير بازاريابي حرفه اي اينستاگرام استفاده مي كنند و از آن ها ايده بگيريد.

 

براي خود تقويم فعاليت در اينستاگرام طراحي كنيد

اين موضوع هم يكي از موارد مهم براي ديده شدن شما در مسير بازاريابي اينستاگرام است. شما بايد طبق يك برنامه ي مداوم و مرتب پست منتشر كنيد و هيچ وقت استوري اينستاگرام شما خالي نباشد. بسياري از برندها در هفته حدود ۶ پست منتشر مي كنند.

اين تعداد پست در يك هفته يعني چيزي حدود ۳۰۰ پست در سال. برندهاي موفق براي فعاليت در اينستاگرام يك برنامه ريزي مشخص و زمان بندي شده دارند. همچنين داشتن يك برنامه مناسب باعث مي شود وقت و انرژي خود را بهتر مديريت كنيد. ضمن اين كه مخاطبان شما بايد نظاره گر اين موضوع باشند كه شما هميشه در حال بروز كردن پيج خود هستيد پس در نتيجه آن ها هم پيگيرتر خواهند شد.

 

پيشنهاد مشاهد: ۱۷ نكته ارزشمند در بازاريابي اينستاگرام جهت افزايش مخاطبان

 

برند سازگار با شرايط مختلف در اينستاگرام

حتما از از خودتان مي پرسيد واقع منظور از برند سازگار با شرايط مختلف چيست؟ اجازه بدهيد اين موضوع را با يك مثال شروع كنم، براي مثال قرار دادن پست هاي مناسبتي براي ديده شدن و بيشتر شناخته شدن برند شما بسيار كمك كننده هستند. فعاليت در اينستاگرام بايد سازگار با شرايط هاي مختلف و موقعيت هاي خاص  كه به وجود مي آيد باشد، تا بتوانيد از هر فرصتي براي ديده شدن بيشتر استفاده كنيد.

 

برند سازگار با شرايط مختلف در اينستاگرام

 

فالوورهاي خود را به مشتري هاي هميشگي تبديل كنيد

با انجام اقدامات و روش هاي مختلف مي توان تعداد فالوورهاي فعال را افزايش داد و آن ها را به مشتري هاي بالفعل تبديل كرد. براي مثال تخفيفات ويژه محصولات يا خدمات و يا مسابقات اينستاگرامي از جمله ترفندهايي است كه مورد استقبال بسياري از كاربران در اينستاگرام قرار گرفته است. و همچنين فعاليت بيشتر و يا به طور مثال ايجاد باكس هاي پرسش و پاسخ در استوري باعث صميميت بيشتر شما با فالوورهايتان مي شود و تمام اين فعاليت ها سبب تبديل شدن كاربران شما به مشتري هاي بالفعل مي شود.

 

نكات قرار دادن پست در بازاريابي حرفه اي اينستاگرام

رايج ترين نوع پست در اينستاگرام، تصوير است. براي قرار دادن عكس ها در پست هاي اينستاگرام لازم است يك سري از قوانين را رعايت كنيد كه در ادامه به شرح مهم ترين نكات قرار دان عكس خواهيم پرداخت.

 

هميشه از عكس هاي با كيفيت استفاده كنيد.

فقط بايد به يك نكته مهم در قرار دادن لوگوي خود در عكس توجه كنيد. اول اينكه سعي كنيد لوگو و يا برند خودتان را در جاي مناسبي از تصوير قرار دهيد كه هم تصوير خراب نشود و هم لوگوي شما مشخص شود براي مثال لوگوي خود را وسط عكس قرار ندهيد يا خيلي در پايين جاي گذاري نكنيد.

 

براي پست گذاشتن زمان بندي خاص خودتان را داشته باشيد و در گذاشتن پست افراط نكيد.

رعايت كردن اين موضوع كه هم فعال باشيد و هم در قرار دادن محتواي پيج خود افراط نكنيد بحث مهمي است. مخاطب در عين حال كه بايد فعاليت شما را ببيند نبايد او را دچار رگبار اطلاعات كنيم! اين كار بيشتر اثر منفي خواهد داشت.

 

ماهيت آن ها صرفا تبليغات نباشد و به طور غير مستقيم هم تاثير گذار باشد.

هميشه پست ها عكس نيستند بلكه در بعضي مواقع هم ويديوها جزو پست هاي پر بازديد اينستاگرام هستند. قرار دادن يك ويديو آموزشي كوتاه و مفيد بسيار مناسب است و كاربران را علاقه مند مي كند. اين آموزش مي تواند درباره ي محتواهاي گوناگون باشد مثل سفارش، نحوه ي استفاده از يك محصول و يا حتي آموزشي پيرامون حوزه اي كه در آن فعاليت مي كنيد.

 

انتخاب كپشن مناسب براي پست ها

به اين نكته دقت كنيد حداقل كاراكتر قابل استفاده در كپشن ۲۲۰۰ كاراكتر است. شما مي توانيد به اندازه ي تمام اين كاراكترها كپشن بنويسيد اما نكته اي كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه فقط ۳ الي ۴ خط اول قابل رويت است. و براي ادامه متن، كاربر بايد بر روي كلمه ي see more كليك كند تا متن شما را كامل مطالعه كند.

پس اين موضوع خيلي مهمي در بازاريابي حرفه اي اينستاگرام است كه چند خط اول را جذاب و مفيد بنويسيد چرا كه بسياري از كاربران به دنبال ادامه ي مطلب نمي روند. همچنين در كپشن هاي خود مي توانيد از توضيحات اضافه بپرهيزيد و از كاربران بخواهيد از لينكي كه در بيوي پيج شما است استفاده كنند و به وب سايت يا كانال تلگرامي شما براي كسب اطلاعات بيشتر مراجعه كنند.

 

استوري اينستاگرام

استفاده از استوري اينستاگرام هم موضوع مهمي است كه بايد آن را در برنامه ريزي خود حتما قرار دهيد. در واقع استفاده از استوري قابليتي است كه براي رقابت با اسنپ چت به اينستاگرام اضافه شد. براي بعضي از محتواها استوري بهترين ابزار است كه آن را بعد از ۲۴ ساعت حذف مي كند.

البته با هايلايت كردن استوري هايتان مي توانيد آن ها را تا هر زماني كه تمايل داريد در پيج خود سيو كنيد. اپليكيشن اينستاگرام براي تهيه ي يك استوري حرفه اي، امكانات زيادي را در اختيار كاربران خود قرار نداده است. بنابراين شما مي توانيد براي توليد استوري هاي جذاب تر از برنامه ي snappseed تصوير خود را به ابعاد ۱۶.۹ برش داده و افكت مناسب را روي آن اعمال كنيد. همچنين در ادامه ي موضوع استوري اينستاگرام، توجه داشته باشيد كه تصاوير منتشر شده اهميت بسيار زيادي در جذابيت استوري دارند.

تحقيقات نشان داده است تصاوير شاد و جذاب باعث جلب توجه بيشتري مي شود. بنابراين استفاده از طرح هاي با تركيب رنگ مناسب و شاد در افزايش بازديد از پيج شما موثر خواهد بود.

 

پيشنهاد مشاهده: چگونه از طريق استوري اينستاگرام مخاطبان خود را افزايش دهيم

 

حساب كاربري حرفه اي

حسابي كاربري كه حرفه اي باشد با شخصي متفاوت است. در نظر بگيريد كه حساب كاربري حرفه اي بايد به منزله ي يك شناسنامه كاري براي كسب و كار شما باشد. قسمت بيو، هايلايت ها، پست ها، اسم حساب كاربري و … همه بايد نشان دهنده ي تجارت و كسب و كار شما باشند. قسمت خيلي مهم تر اين موضوع، اسم حساب كاربري شماست كه بهتر است با نوع فعاليت شما مرتبط باشد و در ذهن مخاطب بماند.

اين نكته را در نظر بگيريد كه بيشتر افراد پروفايل هاي خصوصي را دنبال نمي كنند. بنابراين توصيه ي ما براي نشان دادن متخصص بودن شما در حوزه ي كاريتان اين است كه پروفايل خودتان را به حساب كاربري عمومي و حرفه اي تبديل كنيد تا به سادگي قابل براي همگان قابل رويت باشد. براي قرار دان عكس مي توانيد از لوگوي مخصوص به كسب و كار خودتان يا يك عكس مرتبط استفاده كنيد و آن را جاي پروفايل خود قرار دهيد.

بيو در حساب هاي حرفه اي هم از مهم ترين نكات بازاريابي حرفه اي اينستاگرام به حساب مي آيد. قرار دادن لينك و آدرس سايت و توضيحي كوتاه و خلاقانه مي توانيد كاربران را از نوع فعاليت خود آگاه كنيد. اگر به قسمت تنظيمات حساب كاربري خود برويد در آن جا قسمتي براي قرار دادن آدرس سايت وجود دارد.

همچنين چه در وب سايت و چه در شبكه هاي اجتماعي مي توانيد با توليد محتواي با كيفيت نوعي مزيتي رقابتي ايجاد كنيد و بين رقيبان متعدد، شناخته تر شويد. در اين صورت قبل از تبليغات براي خدمات و محصولات خود، نوعي تعامل تاثيرگذار بين خود و مخاطبانتان ايجاد كرده ايد، بازاريابي اينستاگرام هم از اين قاعده مستثني نيست.

 

بازاريابي اينستاگرام

 

بخشي از جامعه اينستاگرام باشيد

همانند تمام بازاريابي هاي شبكه اجتماعي، زماني كه از بازاريابي اينستاگرام براي برقراري ارتباط با ساير كاربران استفاده مي كنيد، بسيار خوب عمل مي كند. استفاده از پلتفرم تنها به ارسال تصاوير در فضاي كوچك اطرافتان محدود نمي شود، بلكه به شركت كردن و يا ايجاد جامعه درباره ي آن عكس اشاره مي كند. راه هاي زيادي براي ساخت و يا حضور به عنوان بخشي از يك جامعه در بازاريابي حرفه اي اينستاگرام وجود دارد.

استفاده از هشتگ ها به شما اين اجازه را مي دهد تا با كاربراني كه هرگز با آن ها ملاقات نكرده ايد ارتباط برقرار كنيد. ابزار علاقه (لايك كردن) و اظهار نظر در رابطه با عكس هاي ديگران باعث ارتباط شما با جامعه ي بزرگ تري مي شود. البته اين عمل به شما كمك خواهد كرد تا فالوورهاي خودتان را افزايش دهيد چرا كه افراد به فعاليت هاي شما پاسخ خواهند داد. شركت در كمپين هاي بازاريابي اينستاگرامي براي پيشبرد يك هدف ارزشمند مي تواند به شما جهت حضور در همكاري هاي بزرگ تر كمك كند.

همچنين به اشتراك گذاشتن فيلم و وقايعي كه براي شما اتفاق مي افتد باعث مي شود فالورهاي شما احساس صميميت بيشتري با شما داشته باشند. كه در نتيجه آن ها  به فالوورهاي هميشگي شما تبديل خواهند شد و علاوه بر اين سبب افزايش تعداد فالوور شما مي شود.

 

 

منبع: medium

چرا ممکن است لازم باشد لوکیشن خود را در اینستاگرام اضافه کنید؟

تا آنجا که قبلاً گفتم، هر کس ممکن است با ضرورت اضافه کردن لوکیشن خود در اینستاگرام مواجه شود. بیایید رایج ترین شرایط را بررسی کنیم که به احتمال زیاد نیاز به تگ جغرافیایی مشخص می شود.

  • نیاز برای ایجاد لوکیشن سفارشی اینستاگرام ممکن است زمانی معلوم شود که شرکتی که فقط به صورت آفلاین (رستوران ، فروشگاه ، باشگاه بدنسازی ، آموزش زبان و غیره) فعالیت می کرد، تصمیم به حضور آنلاین هم بگیرد. اگر قصد ایجاد حساب کاربری در فیسبوک و اینستاگرام را دارد ، قطعاً باید لوکیشن خود را ایجاد و اضافه کند.
  • گاهی اوقات افراد تگ جغرافیایی وب سایت های خود را ایجاد می کنند. اساساً دسترسی مستقیم به وب سایت با کلیک روی tag غیرممکن است. با این حال ، یک تگ ممکن است علاقه را برانگیزد و افراد را وادار کند بخواهد بدانند که در وب سایت چه خبر است.
  • مورد سوم در زندگی عادی کاملاً پرطرفدار است و هیچ ارتباطی با تجارت ندارد. مردم گاهی اوقات اسامی خانه ها ، مکان های مخفی ، کارها و اتفاقات خود را اختراع می کنند و می خواهند geotags ایجاد کنند تا در اینستاگرام اضافه کنند. بله ، بیشتر آن لوکیشن های خنده دار اینستاگرام توسط این افراد ساخته شده است. اضافه كردن لوكيشن به اينستاگرام
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد