دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

۱۱ تكنيك‌ تاثير گذار در زمينه افزايش فروش در اينستاگرام

۸ بازديد

حتما شما هم كسب و كارهايي را در اينستاگرام ديده ايد كه بعد از مدت كوتاهي به شكست مي خورند و يا نمي توانند از بيش تر از يه حدي پيشرفت بيشتري داشته باشند. در اينجا از شما مي خواهم كه خود را جاي مشتريان اين گونه پيج ها بگذاريد آيا بدون هيچ اعتمادي و هيچ شناختي از محصولات و برند تمايل داريد پول را واريز كنيد؟ من كه فكر نمي كنم جواب شما مثبت باشد.

اين روزها اينستاگرام به يك بازار پر رقابت تبديل شده است. كه اگر كمي برنامه ريزي دقيق و فكر خلاقانه اي داشته باشيم مي توانيم سبب افزايش فروش در اينستاگرام شويم. اما همان طور كه تعداد زيادي از افراد براي پيشرفت در كسب و كار خود به اينستاگرام روي مي آورند به همان ميزان رقابت سخت تر و پيچيده تر مي شود. و براي موفقيت در همچين فضايي بايد استراتژي درستي را پيشه بگيريد تا بتوانيد فروش خود را به حداكثر برسانيد.

1_ با اعتماد سازي فالوورهاي علاقه مند به كسب و كارتان را جذب كنيد

ممكن است تعدادي از فالوورهاي شما بخاطر خريدهاي ناموفقي كه در فضاي آنلاين داشته اند، از خريد كردن به صورت آنلاين پرهيز كنند. از طرفي تعداد تبليغات از طريق اينفلوئنسرها بسيار زياد شده است كه خيلي از آن ها از شيوه هاي تبليغاتي بسيار سطحي استفاده مي كنند مانند (چون خيلي ها توي دايركت از من اين سوال و پرسيدن كه فلان چيز و از كجا خريدي بهتون معرفي ميكنم) كه در اين مواقع دوس داريم بگوييم اينفلوئنسر عزيز راحت باش و تبليغاتت رو انجام بده!

بسيار واضح است كه نبايد شيوه ي تبليغات و معرفي محصولاتمان به گونه اي باشد كه به شعور مخاطبانمان توهين كنيم چرا كه در اين صورت نتيجه منفي خواهد داد. خبر خوب اين است كه اينستاگرام پر از مشترياني است كه به راحتي مي توانيم آن ها را به مشتريان دائم تبديل كنيم. كه اولين قدم و مهم ترين آن اعتماد سازي به شيوه هاي درست است.

۲_ افزايش فالورهاي واقعي

خريد فالوورهاي غير واقعي و يا افرادي كه با علاقه خود پيج شما را دنبال نمي كنند، فرستادن پيام هاي تبليغاتي به دايركت افراد و توليد محتوا بدون هيچ هدف و برنامه ريزي، يكي از بزرگترين اشتباهاتي است كه مي توانيد انجام دهيد!

جالب است بدانيد با افزايش فالوور از اين طريق يعني خريدن فالوور غير واقعي، هيچ وقت فروش شما افزايش پيدا نمي كند. به دليل اين كه هيچ كدام از فالوورهاي شما با ميل خود پيج شما را دنبال نكرده اند و هيچ گونه اعتمادي نسبت به كسب و كار شما ندارند، دقيقا اين موضوع جواب عكس مي دهد و حتي ممكن است تعداد زيادي از فالوورهايتان پيج شما را آنفالو كنند!

براي افزايش فروش در اينستاگرام لازم است فالورهاي علاقه مند به كسب و كارتان را پيدا كنيد، براي اين كار ابتدا نوع محتواي خود را مشخص كنيد، برنامه ريزي داشته باشيد و براي ارائه ي محتواي خود زمان بندي كنيد.

در مرحله ي بعدي به جاي استفاده از ربات هاي اينستاگرامي و يا فالو آنفالو كردن افراد، سعي كنيد با مخاطبان خود تعامل بيشتري داشته باشيد. براي مثال پست هاي افرادي كه در زمينه كاري شما فعاليت مي كنند يا علاقه مند هستند آن را لايك كنيد، كامنت بزاريد و به تعامل بپردازيد.

حتما ببينيد: سئو سايت در كرج

۳_ جهت افزايش فروش در اينستاگرام، براي تبليغات هزينه كنيد

تبليغات در واقع يك نوع سرمايه گذاري هوشمندانه است، به خصوص اگر برند و بيزينس شما تازه تاسيس شده باشد. از آن جايي كه در اين تبليغات در ايران از طريق تبليغات داخلي اينستاگرام وجود ندارد، شما مي توانيد از شيوه هاي ديگر براي اين كار استفاده كنيد مانند اينفلوئنسر ماركتينگ و غيره.
تبليغات در اينستاگرام مي تواند ارتباط شما را با مخاطبان جديد آسان تر كند و جامعه ي هدف شما را گسترش دهد. نكته اي كه بايد در زمينه ي تبليغات به آن توجه كنيد اين است كه حتما  كمپين هاي تبليغاتي خود را به گونه اي طراحي كنيد كه بر روي مخاطبان هدف متركز شود. به طور مثال يك برند كفش زنانه ممكن است جامعه ي هدف خود را افرادي با سن ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دهد.

بنابراين بايد استراتژي هاي خود را به گونه اي طراحي كند كه مورد توجه اين سنين قرار بگيرد.  كمپين هاي تبليغاتي افزايش فروش در اينستاگرام را پنج برابر افزايش مي دهند، و همچنين ميزان بازگشت سرمايه به بيزينس ها را ۶ برابر بالا خواهند برد. نتيجه اي كه از اين مطلب مي گيريد، اهميت انتخاب استراتژي مناسب براي برند شما است. استراتژي مكمل بيزينس شما مي تواند نقش اساسي در افزايش فروش در اينستاگرا داشته باشد.

۴_ افزايش فروش در اينستاگرام نياز به محتواي تصويري خوب دارد

جالب است بدانيد كه تصاوير بيش تر از هر نوع محتواي ديگري در مغز ما ثبت مي شوند، و نسبت ارزش يك تصوير خوب به صدها كلمه بيشتر است، اين موضوع مي تواند يك خبر خوب در زمينه ي توليد محتواي در اينستاگرام باشد. بنابراين براي موفقيت در اينستاگرام يكي از اولويت هاي شما بايد، انتشار تصاوير جذاب و حرفه اي باشد. در واقع علاوه بر اين كه بايد كيفيت عكس شم به خصوص در رابطه با يك محصول بالا باشد بايد باور پذيري در ذهن مشتري را بالا ببريد.

مثلا به جاي استفاده كردن از فيلترهاي غير واقعي كه كيفيت عكس را هم پايين مي آورند، بهتر از چند عكس با كيفيت از زاياي مختلف محصول مورد نظرتان بگذاريد. يا به طور مثال اگر شما لباس مي فروشيد به جاي اين كه از لباسي كه روي چوب لباسي است، عكس بگذاريد بهتر است از يك مانكن واقعي كه لباس را پوشيده است عكس با كيفيت بگذاريد به اين طريق مي توانيد تصوير واقعي از محصول مورد نظرتان در ذهن مخاطبان ثبت كنيد.

علاوه بر اين اگر محصول شما نياز به توضيح بيشتر دارد مانند ابعاد، سايز، رنگبندي حتما تمامي اين موارد را در آلبوم عكستان و يا كپشن توضيح دهيد. در كنار تمامي اين موارد براي هر محصولي كه در اينستاگرام مي گذاريد مي توانيد پيشنهادات خودتان را يا مشتري هاي قبلي كه راضي و خوشحال از خريد كردن محصولات شما هستند را نيز بگذاريد. كه خولد اين كار سبب افزايش اعتماد بيشتري به كسب و كار شما خواهد شد.

۵_ نشان دهيد كه واقعي هستيد

حتما از خودتان مي پرسيد چطور نشان دهيم كه خود واقعيمان هستيم؟ اجازه بدهيد با زدن يك مثال اين موضوع را براي شما روشن تر كنم. به طور مثال اگر يك پيج فروش لباس داريد سعي كنيد عكس مدل هاي واقعي را پست كنيد يا اگر بلاگر هستيد عكس و فيلم از خودتان به اشتراك بگذاريد. اگر يك فروشگاه حضوري داريد كه چه بهتر! عكس و تصاوير محصولاتتان را در آن محيط پست كنيد چرا كه نشان دادن محيط هاي واقعي اعتماد فالوورهاي شما را چند برابر خواهد كرد.

نشان دادن پست صحنه ي كسب و كار يكي ديگر از راه كارهاي اعتماد سازي است. مثلا از بسته هاي پستي كه قرار است به دست مشتري هايشان فرستاده شود عكس يا فيلم بگيريد و در استوري آن را انتشار دهيد. فالوورهاي شما با ديدن تصاوير پشت صحنه ي شما اعتماد بيشتري به شما خواهند كرد در نتيجه با خيال آسوده تري از شما خريد مي كنند و همچنين شما را به دوستان و آشنايان خود معرفي خواهند كرد.

حتي مي توانيد در محيط كار به هر بهانه اي كه جشن گرفته ايد عكسش را در اينستاگرام خود انتشار دهيد. فالوورها ديدن لحظات واقعي را در اينستاگرام دوست دارند علاوه بر اين، با انجام دادن اين كارها تعامل و صميميت شما با فالوورهايتان بيشتر خواهد شد.

حتما ببينيد: ادمين اينستاگرام

۶_ مشتريان خود را تشويق كنيد تا شما را معرفي كنند

يكي ار زاه هاي افزايش فروش در اينستاگرام همين روش است چرا كه بسياري از افراد از دوستان و آشنايان خود براي خريد محصولات مورد نظرشان سوال مي كنند تا برند مناسبي را براي خريد كردن انتخاب كنند. بنابراين با تشويق مشتريان براي به اشتراك گذاشتن تجربيات خريد از محصولات شما، بازديدكنندگان و مشتريان بيشتري جذب خواهيد كرد. به طور مثال مشتري خود را تشويق كنيد كه با خريد دو پيراهن، اگر تجربه ي خود را به اشتراك بگذارد، با اين كار يك پيراهن ديگر به صورت رايگان دريافت خواهد كرد.

همچنين فراموش نكيد كه هشتگ هاي اختصاصي براي خود طراحي كنيد كه مشتريان به هنگام اشتراك گذاري بتوانند به راحتي از هشتگ مختص به برند شما استفاده كنند. به اين ترتيب شما مي توانيد اثر بخش بودن يا نبودن اين روش (هديه دادن از طريق اشتراك گذاري تجربه) را بررسي كنيد و يا از طريق ايده هاي جديد سبب اين اتفاق شويد كه مشتريان شما افزايش پيدا كنند.

۷_ تخفيف دادن را فراموش نكنيد!

يكي از تاثير گذارترين روش ها در اينستاگرام براي جذب فالوور بيشتر و افزايش فروش، تخفيف دادن به مشتريان است. البته منظور ما اين نيست كه هر روز و با مشتري چونه بزنيد براي تخفيف دادن! به طور مثال اگر شما آنلاين شاپ پوشاك داريد، مي توانيد اخر هفته ها يا حتي اخر هر فصل و يا در مناسب هاي خاص مانند روز مادر، تخفيف هاي ويژه اي بر روي بعضي از پوشاك خود بگذاريد. از اين طريق هم مقدار فروش خود را بالا خواهيد برد و هم فالوورهاي شما پيجتان را به دوست و آشنايان معرفي مي كنند.

تخفيف ها مشتريان زيادي را به سمت شما جذب مي كنند كه معمولا هم منجر به افزايش فروش مي شود. افزايش تعامل كاربران به پست ها و محتواهاي شما در اينستاگرام، سبب بالا رفتن جايگاه شما و همچنين افزايش فروش در اينستاگرام خواهد شد.

۸_ خريد كردن را براي مشتريان خود آسان كنيد!

اين نكته را در نظر بگيريد كه هر چقدر مسير خريد كردن از پيج شما براي مشتريان آسان تر و قابل دسترس تر باشد به همان ميزان احتمال خريد بيشتر مي شود و در نتيجه شاهد افزايش فروش در اينستاگرام خواهيد بود. لازم ايت، علاوه بر دسترسي شفاف به وبسايت ها و راه هاي ارتباطي، توضيحي كاملي از روند خريد، قيمت محصولات، ابعد و ويژگي هاي آن در كپشن پست ها و مجموعه استوري هاي هايلايت شده منتشر كنيد.

تا جاي ممكن سعي كنيد از ايجاد سردرگمي براي خريد كردن و رسيدن به اطلاعت لازم جلوگيري كنيد. همچنين مي توانيد راه هاي ارتباط با پشتيباني و نحوه ي پيگيري مشكلات در سفارش و خريد را با شفايت بيان كنيد بهتر است اين موضوع را براي مشترياني كه تازه وارد پيج شما شده اند تكرار كنيد يا در قسمت هايلايت استوري سيو كنيد همچنين مي توانيد خلاصه اي از اين نكات را در كپشن ها اضافه نماييد.

۹_ نوشتن BIO پيج كسب و كار فراموش نشود

رسيدن به هر مقصدي نياز به يك آدرس سر راست و دقيق دارد. بعد از اين حاسب كاربري خود را از معمولي به به حالت بيزينس در آورديد، لازم است اطلاعت مربوط به كسب و كار خود را در قسمت Bio پيچ وارد كنيد. در اين قسمت بايد به زبان خيلي صريح و مختصر به فالوورهاي خود بگوييد كه در چه حوزه اي فعاليت مي كنيد و چطور مي توانيد به آن ها كمك كنيد.

بايد قسمت Bio پيج شما به گونه اي باشد كه مخاطب به محض ورود به پيج شما و با خواندن اين قست متوجه اين موضوع شود كه شما چه فعاليتي انجام مي دهيد. همچنين اگر سايتي مربوط به فروش محصولاتتان داريد، لازم است آدرس ساي خود را در اين قسمت وارد كنيد.

۱۰_ تاثير استوري در افزايش فروش در اينستاگرام

قدرت هاي استوري اينستاگرام را در افزايش فروش دست كم نگيريد! استوري ها يكي از بهترين فضاهاي مناسب براي افزايش فروش در اينستاگرام هستند. اما چگونه مي توانيم از استوري اينستاگرام بيشترين بهره را ببريم؟
اگر دست هاي شما به هنگام عكس ميلرزد، خريدن يك مونوپاد و يا يك سه پايه لازمه ي كار شما است. با خريدن اين ابزارها عكس هاي با كيفيت تري مي توانيد انتشار كنيد.
در استوري هايتان از پشت صحنه كسب و كارتان و يا داستان و ماجراهايي كه براي برند شما اتفاق مي افتد، با فالوورهايتان به اشتراك بگذاريد.
حتما از تجربيات مشتري هايتان كه از محصولات شما خريداري كرده اند در استوري هايتان بياوريد.
با استفاده از عكس هايي كه از محصولاتتان گرفته ايد، مي توانيد يك ويديو بسازيد و آن را در استوري پيج قرار دهيد. در گرفتن عكس از محصولات توجه كنيد كه از نور پردازي طبيعي استفاده كرده باشيد و همچنين تمام آن ها با كيفيت باشند. كيفيت نورپردازي در فيلم برداري  را نيز رعايت كنيد.

حتما ببينيد: طراحي سايت در كرج

۱۱_ نقش اينفلوئنسرها را در اينستاگرام دست كم نگيريد

مردم اينفلوئنسرها را دوست دارند به همين علت نظرهاي آن ها برايشان عادي و صميمانه به نظر ميرسد. جاي تعجبي ندارد كه برندها بيشتر از پيش، به اينفلوئنسر ماركتينگ روي آورده اند. استراتژي يك اينفلوئنسر ماركتينگ مناسب مي تواند تاثير بسزايي در افزايش فروش در اينستاگرام شما داشته باشد.

براي افزايش فروش در اينستاگرام، با استفاده از محتواهاي اينفلوئنسرها از كدهاي تخفيفي يا كمپين هاي فروش ويژه استفاده كنيد. اگر شما قصد افزايش فروش از طريق چند اينفلوئنسر را داريد، سعي كنيد براي هر كدام يك كد تخفيف مجزا در نظر بگيريد تا عملكرد و بازخورد هر كدام از آن ها را بيشتر برآورد كنيد.

شکل صحیح فرمت ها و سایزهای عکس های اینستاگرام

اگر عرض عکس شما 1080 پیکسل باشد، تا زمانی که طول آن بین 566 و 1350 پیکسل باشد اینستاگرام سایز اصلی عکس شما را حفظ می کند. در صورتی که پهنای عکستان کمتر از 320 پیکسل باشد، اینستاگرام آن را تغییر داده و بزرگ تر می کند.افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

اگر سایز عکس بیشتر از 1080 پیکسل باشد هم اینستا عکس شما را کوچک می کند. برای پست هایی که چهارچوب (قاب) مربعی شکل ندارند، تا وقتی که ابعاد عکس شما مطابق با ابعاد پیشنهادی برنامه باشد، به همان شکلی که شما در نظر گرفته اید باقی می ماند، مهم ترین اصل رعایت تناسب ابعاد عکس است. چگونه ژست خوب برای عکس بگیریم؟

  • سایز پست اینستاگرام: 1080 در 1080 پیکسل (نسبت 1:1)
  • سایز عکس پروفایل اینستاگرام: 360 در 360 پیکسل
  • سایز عکس افقی (لَندِسکِیپ) در اینستاگرام: 1080 در 608 پیکسل (نسبت 1.91:1)
  • سایز عکس ایستاده (پُرترِیت) در اینستاگرام: 1080 در 1350 پیکسل (نسبت 4:5)
  • سایز استوری اینستاگرام: 1080 در 1920 پیکسل (نسبت 9:16)
  • سایز عکس در آی جی تی وی: 420 در 654 پیکسل (نسبت 1:1.55)
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد